Poradna

Kreditní karty

Kreditní karty

Jak zjistím aktuální zůstatek na své kreditní kartě?

Zůstatek na vaší kreditní kartě jednoduše ověříte na lince zákaznického servisu +420 389 010 422 od pondělí do pátku mezi 8. a 19. hodinou.

Mimo pracovní dobu budete na čísle zákaznického servisu (+420 389 010 422) obslouženi pomocí hlasového automatu. Pro zjištění zůstatku je zapotřebí volat z telefonního čísla, které jste uvedl/a ve smlouvě. Dále si připravte vaše IVR heslo (pětimístné číslo), které jste obdržel/a v SMS zprávě o aktivaci vaší karty.

Svůj aktuální zůstatek můžete také ověřit v jakémkoliv bankomatu za poplatek 10 Kč.

Jak zjistím částku splatnou v bezúročném období nebo výši minimální splátky?

Výši aktuální minimální splátky nebo částku splatnou v bezúročném období naleznete ve svém měsíčním výpise, který je generován k 1. dni v měsíci. Výpisy zasíláme elektronicky na e-mailovou adresu, nebo poštou do schránky, dle toho, jakou formu distribuce zasílání jste si zvolili.

Datum splatnosti je stanovený vždy ke 14. dni v měsíci. Splátku doporučujeme zasílat s dostatečným předstihem cca 3 dny při převodu na účet, 5 dní při platbě složenkou.

Po měsíčním vyúčtování odesíláme informaci o výši povinné minimální splátky také formou SMS zprávy na váš mobilní telefon. Pro více dotazů ohledně zasílání výpisů nás můžete kontaktovat na lince Zákaznického servisu +420 389 010 422.

 

Jak mohu aktivovat platby na internetu?

Chcete-li platit kartou na internetu, kontaktujte linku zákaznického servisu +420 389 010 422 nebo vyplňte formulář Žádost o aktivaci e-commerce a zašlete jej e-mailem na adresu zakaznickyservis@essox.cz nebo poštou na adresu:

ESSOX s.r.o.
Oddělení kreditních karet
P. O. BOX č. 65
F. A. Gerstnera 52
370 01 České Budějovice

Automaticky vám aktivujeme i službu zabezpečení internetových plateb 3D Secure.

 

Je platba kartou na internetu bezpečná?

Naše karty jsou chráněny nejvyšším stupněm zabezpečení - technologickým řešením 3D Secure.

Je-li touto službou zabezpečen i obchodník, poznáte zpravidla podle loga „MasterCard SecureCode“ a „Mastercard ID Check“. Může se ale stát, že e-shop na svých stránkách logo neuvádí a přesto požaduje 3D Secure ověření platby.

 

Pro vaši bezpečnost doporučujeme:

  • Nakupujte pouze u obchodníků, které znáte a důvěřujete jim. Znakem důvěryhodného obchodu je označení internetové stránky logem „MasterCard SecureCode“ nebo „Mastercard ID Check“.
  • Sledujte další bezpečnostní prvky, jako je např. zabezpečení stránek SSL certifikátem, které poznáte podle označení „https“ a ikonky „zámku“ v příkazovém řádku, například:

 

  • Před potvrzením platby si přečtěte nákupní řád, obchodní a reklamační podmínky.
  • Vytiskněte si objednávku pro případnou reklamaci zboží.
  • Vždy si zkontrolujte, zda vám přišlo potvrzení vaší objednávky.
  • Nikdy nezadávejte svůj PIN na internetu!
  • Pravidelně kontrolujte výpisy z kreditní karty a věnujte pozornost informačním SMS o transakcích.

Jaké zásady dodržovat při platbách platební kartou na internetu?

  • Při placení kartou na internetu nikdy nezadávejte PIN. Tím potvrzujete pouze kontaktní platby nebo výběry z bankomatů. Nesdělujte osobně, po telefonu ani e-mailu žádné detaily o čísle karty, její platnosti a CVC, ani SMS kódech. My to od vás nikdy nepožadujeme.

  • Nakupujte jen u ověřených obchodníků, zejména ti totiž poskytují zabezpečení službou 3D Secure.

  • Internetové platby potvrdíte ePINem, který jsme vám zaslali po aktivaci plateb, a jednorázovým SMS kódem, který obdržíte při každé platě. Zdarma si také můžete stáhnout naši aplikaci ES-KLÍČ a platbu potvrdit biometricky, bez přepisování kódů.

 

Co mám dělat při ztrátě nebo odcizení karty?

V takovém případě svou kartu bezodkladně zablokujte na telefonním čísle +420 267 197 197. Volat můžete také na linku  zákaznického servisu +420 389 010 422 od pondělí do pátku mezi 8. a 19. hodinou.

Jak si aktivuji zasílání elektronických výpisů?

Zasílání elektronických výpisů si můžete aktivovat pomocí formuláře zde a jeho zasláním na zakaznickyservis@essox.cz nebo na adresu

ESSOX s.r.o.
Zákaznický servis
F. A. Gerstnera 52
370 01 České Budějovice.

Elektronické výpisy zasíláme ve stejném období jako ty papírové, tedy v dostatečném předstihu před splatností vaší měsíční splátky. Tato služba vás nic nestojí.

Co jsou informační SMS zdarma?

Pokud používáte naši kartu, automaticky vám zdarma zasíláme přímo na váš mobilní telefon SMS o každé transakci (místě, datu, výši), kterou kartou provedete.

Máte tak neustálý přehled o vašich výdajích i o kartě samotné. Vždy po ruce, a to i off-line.

Jak funguje kurz při přepočtu měny u zahraniční transakce?

Zahraniční transakce v jiné měně než euro se přepočítávají podle směnného kurzu společnosti Mastercard z původní měny na eura. U všech transakcí se pak částka v eurech přepočítává kurzem "KB deviza prodej" platným v okamžiku zpracování platební transakce.

Po platbě transakce v měně některého z členských států Evropského hospodářského prostoru naleznete v informační SMS o provedené transakci také odkaz na www.kb.cz/ecb, kde snadno zjistíte celkový poplatek za konverzi měny v rámci této transakce. Tento poplatek je vyjádřen procentním rozdílem mezi směnným kurzem KB a referenčním směnným kurzem Evropské centrální banky.

Jak zabránit zneužití platební karty?

Pokud patříte mezi vlastníky platební karty, buďte obzvlášť obezřetní:

  • Nikdy nenoste PIN spolu s kartou, a to ani např. v peněžence.
  • Noste kartu odděleně od ostatních dokladů i vaší peněženky.
  • Nenoste kartu jen tak v kapse.
  • Při ztrátě nechte kartu ihned zablokovat (volejte na tel. +420 267 197 197).
  • Ztrátu nebo odcizení dokladů nám nahlaste na tel. +420 389 010 422.
  • Pravidelně kontrolujte svůj měsíční výpis z kreditní karty a případné nesrovnalosti nám ihned ohlaste, volejte na +420 389 010 422.
  • Při každé transakci kreditní kartou vydanou ESSOXem obdržíte SMS zprávu – věnujte jí pozornost, v případě nesrovnalosti nás okamžitě kontaktujte (tel.: +420 389 010 422).
  • Mějte o své kartě přehled, nikomu ji nepůjčujte.
  • Nenechávejte kartu mimo svůj dohled (ani při placení v restauraci, ani jako zástavu např. při ubytování).
  • Nepoužívanou kartu znehodnoťte, nezbavujte se jí vyhozením do odpadkového koše.

Co dělat v případě ztráty nebo odcizení osobních dokladů nebo platební karty?

  • Hned jak zjistíte, že jste svou platební kartu ztratili, nebo vám byla odcizena, kartu zablokujte. Pro blokaci karet vydaných ESSOXem volejte na telefon +420 267 197 197.
  • Ztrátu nebo odcizení dokladů co nejdříve ohlaste policii – obdržíte potvrzení o nahlášení odcizených dokladů.
  • Ztrátu nebo odcizení dokladů nahlaste i dalším společnostem:
    • ESSOX – tel.: 389 010 422,
    • Vaší bance nebo např. sdružení SOLUS. Zamezíte tak aspoň zneužití vašich dokladů ke sjednání např. úvěrů.

Jaké zásady dodržovat při výběrech hotovosti z bankomatu?

  • Zkontrolujte bankomat, z něhož se chystáte vybrat hotovost ještě před vložením karty. Pozor zejména na tzv. skimmovací zařízení, která dokáží zkopírovat údaje z platební karty a sejmout PIN kód zadaný uživatelem bankomatu. Nejčastěji bývá toto zařízení umístěno v místě pro vkládání karty formou různých nástavců napodobujících originál nebo formou panelu, který bývá montován na originální součást bankomatu. Ke zjištění PIN kódu se využívají minikamery, nebo speciální klávesnice, které bývají umísťovány na původní klávesnici nebo místo ní. Vše je vyrobeno v materiálech a barvách velmi podobných originálu, jejich rozeznání proto nemusí být snadné.
  • Při zadávání PIN zakryjte celou klávesnici rukou.
  • Nedopusťte, aby vás při výběru někdo rušil.
  • Pokud ke vstupu do prostoru s bankomatem musíte k odemčení dveří použít platební kartu, použijte, pokud je to možné, pro vstup jednu platební kartu, pro výběr z bankomatu kartu druhou (skimmovací zařízení může být umístěno i na dveřní čtečce).

Jde kartami platit na PayPal?

Ano, jde. Ovšem nejdříve se musíte zaregistrovat na stránkách www.paypal.com, kde zadáte vaše kontaktní údaje a data o kartě.

PayPal si za registraci strhne nevratný poplatek v hodnotě 1 USD (cca 20 Kč). Následně inkasuje ještě 50 Kč za povinné potvrzení registrace karty jednorázovým 4-místním kódem PayPalu. Ten najdete v informační SMS o transakci, kterou vám obratem pošleme, v informaci o obchodníkovi, například: „PP*6235CODE“. Zmíněný poplatek 50 Kč vám po úspěšné registraci PayPal připíše zpět ve formě kreditu.

Upozorňujeme, že oba stržené poplatky jsou považovány za čerpání úvěru z kreditní karty a budou vám standardně úročeny.

Co je Click to Pay?

Click to pay je platební metoda od Mastercard, díky které nakoupíte kreditní kartou na internetu rychleji a ještě bezpečněji.

  • Digitální peněženka pro internetové platby. Pro uložení vaší kreditní karty využívá vyspělou platební technologii založenou na bezpečnostních standardech a inteligentním zabezpečení Mastercard.
  • Stačí, když:
    • při první platbě metodou Click to Pay zadáte údaje své karty,
    • před dokončením transakce zaškrtnete možnost: „Pamatovat si mě v tomto prohlížeči pro rychlejší platby“,
    • Click to Pay si vás bude pamatovat pro další nákupy – na stejném zařízení a prohlížeči vás inteligentně rozpozná a uložené karty vám zobrazí k výběru pro platbu.
  • Při každém nákupu Click to Pay nahradí číslo karty virtuálním číslem, e-shop údaje o kartě nedostává. Transakci ještě potvrdíte standardním způsobem – biometricky v mobilní aplikaci ES-KLÍČ.
  • Vaše údaje v Click to Pay změníte zde.

Jak s Click to Pay zaplatím na internetu?

  • Při placení kartou na internetu u zúčastněného obchodníka zvolíte metodu Click to Pay.
  • Vytvoříte si profil na Click to Pay – vyplníte údaje o kartě.
  • Zvolíte možnost „Pamatovat si mě v tomto prohlížeči pro rychlejší platby“.
  • Při následující platbě:
    • na stejném zařízení a prohlížeči vás Click to Pay inteligentně rozpozná a zobrazí uložené karty k výběru,
    • v případě, že možnost „Pamatovat si mě v tomto prohlížeči pro rychlejší platby“ nezaškrtnete, nejprve vás Click to Pay ověří jednorázovým SMS/ e-mailovým kódem, pak zobrazí uložené karty.
  • Vyberete kartu, kterou si přejete zaplatit a platební údaje se automaticky načtou.
  • Transakce pokračuje k standardnímu ověření v ES-KLÍČi/ ePINem + SMS.

Karta PRO

Jak mám využívat bezúročné období?

  • Získejte peníze na nákupy, řešení nenadálých situací nebo jako pomoc před výplatou a neplaťte za ně úroky!
  • Hlavní výhodou karty je tzv. bezúročné období na nákupy v obchodech a na internetu, které trvá až 45 dní, vždy od 1. do 14. dne následujícího měsíce.
  • V měsíčním výpisu vám dáme vždy vědět, kolik máte uhradit, aby vám nebyly účtovány žádné úroky. Peníze z karty můžete takto využívat opakovaně, aniž byste zaplatili korunu na úrocích.
  • Bezúročné období se nevztahuje na výběry z bankomatu ani na převody peněz na bankovní účet.

Jak dostanu odměnu 1 500 Kč?

Prvních 5 měsíců od podpisu smlouvy vám vrátíme 5 % z nákupů v kamenných obchodech. Maximálně 300 Kč každý měsíc. Pro dosažení maximální odměny tak stačí používat kartu na vaše běžné nákupy. Po 5 měsících pak bude mít zpět na kartě dohromady 1 500 Kč!

Jak získám pravidelně 5 % zpět z úroků?

Každé 3 měsíce vám vrátíme 5 % z úroků. Počínaje měsícem, kdy podepíšete smlouvu, se každý 3 měsíc podíváme na to, kolik jste nám v tomto období zaplatili na úrocích. Pokud uvidíme, že aktuálně splácíte včas, získáte následující měsíc 5 % z těchto úroků zpět na kartu.

Chci vedení účtu zdarma, jak na to?

Zkrátka jen používejte kartu PRO na své běžné nákupy. Pokud s ní nakoupíte v kamenných obchodech a na internetu alespoň za 3 000 Kč, poplatek za vedení účtu vám automaticky vrátíme na kartu.

Jsem klient a přišla mi domů nabídka karty PRO, jak mám postupovat?

Kreditní kartu PRO zasíláme našim klientům jako odměnu za bezproblémové splácení úvěru. Nabídka je zcela nezávazná a je jen vás, zda ji využijete, nebo ne.

Nabídku můžete obdržet

  • e-mailem, v takovém případě klikněte na odkaz v e-mailu, který Vás přesměruje do nabídky určené přímo Vám.
  • poštou, kdy zásilka už kartu obsahuje. V takovém případě zadáte kód ze své nabídky na adrese karta.essox.cz

Následně si zvolíte výši limitu karty, o který máte zájem, případně pojištění nebo převod z karty. Pak stačí vše potvrdit a vyplnit pár údajů o sobě. Pokračovat můžete po přihlášen přes Bankovní identitu nebo třeba s našimi operátory na lince 389 010 422, kteří s vámi vše rádi projdou během několika minut.

Odeslanou žádost zkontrolujeme. Pokud bude vše v pořádku odešleme vám odkaz, na kterém potvrdíte smlouvu ke kartě a máte hotovo.

Jak mám aktivovat kartu ze zaslané nabídky?

Kreditní kartu odesíláme vždy neaktivní. Jakmile odešlete žádost a potvrdíte smlouvu, obdržíte do e-mailu odkaz, na kterém si kartu jednoduše aktivujete. V tomto kroku si také nastavíte platby na internetu a bezpečnostní limity pro platby a výběry z bankomatu.

×

Společnost ESSOX s.r.o. využívá na svých webových stránkách a ve svých aplikacích cookies.

Cookies jsou soubory, které se ukládají ve vašem zařízení při načtení webové stránky, díky nim můžeme snadněji identifikovat způsob, jakým pracujete s webovými stránkami, vstřícněji s vámi komunikovat, umožnit vám uzavřít půjčku, odhalit podvodné chování nebo cílit marketingové aktivity. Typy cookies a dobu jejich zpracování naleznete popsané níže, můžete si zde zvolit svou preferovanou variantu. Souhlas můžete kdykoliv změnit nebo zrušit.

Zobrazit nastavení