Není hybrid jako hybrid - vyznáte se v elektromobilitě?

Zájem o udržitelnost životního prostředí přivádí výrobce automobilů i nás jako spotřebitele k hledání nových, ekologicky šetrných variant vozů. Na trhu se už nyní setkáme s celou řadou typů alternativních pohonů a každý přitom funguje trochu odlišně.

Není hybrid jako hybrid - vyznáte se v elektromobilitě?
Děje se 15. 06. 2021

Jak se tedy vyznat v tom množství pojmů, které s sebou nabídka elektromobilů přináší?

Za ekologicky šetrná vozidla je možno považovat vozidla, která využívají alternativní pohon. V zásadě je můžeme rozdělit na dva základní typy – elektromobily, tj. vozidla využívající ke svému pohonu pouze elektromotor a hybridní vozidla, tj. vozidla kombinující spalovací motor a elektromotor. Že to ale zdaleka není tak jednoduché, ukáže náš malý slovníček pojmů.

ELEKTROMOBIL

Jde o dopravní prostředek poháněný čistě elektřinou, resp. elektromotorem napájeným baterií nebo generátorem.

PLUG-IN HYBRID

Plug-in hybrid neboli "hybrid do zásuvky", případně PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle), je mezistupeň mezi klasickými hybridyelektromobily. Jedná se o "plné hybridy", které mohou být poháněny jak čistě baterií, tak čistě benzinovým motorem, případně kombinací obojího.

U plug-in hybridu lze oproti plným hybridům zvětšenou trakční baterii nabíjet také ze zásuvky či dobíjecí stanice.

FULL HYBRID

Plný hybrid dokáže jezdit čistě na elektrický pohon nebo naopak využít benzinového motoru, případně kombinuje oba typy. Podle okolností jízdy automobil využívá režim, který je nejvýhodnější, spotřeba je nízká zejména při pohybu ve městě.

MILD HYBRID

Typ hybridního pohonu, kdy hybridní auto využívá k pohonu kol po celou dobu jízdy spalovací motor a elektromotor pouze ve vybraných situacích asistuje, např. při rozjíždění či zrychlování. Není však možné, aby byl mild hybrid poháněn pouze elektřinou.

MICRO HYBRID

Micro hybrid je nejslabším hybridním pohonem a elektřina z baterií mu slouží především jako podpora systému Start/Stop a pro funkci rekuperace brzdné energie. Tu micro hybrid využívá k dobíjení 12V akumulátoru, což vede ke snížení spotřeby paliva spalovacího motoru a tím ke snížení emisí CO2.

Hybridní vozy lze ještě dále dělit s ohledem na strukturu, respektive uspořádání jejich pohonného systému:

PARALELNÍ HYBRID

Paralelní hybridy jsou nejčastěji vyráběným typem hybridních automobilů. Jsou vybaveny spalovacím motorem i elektromotorem, které jsou propojeny převodovkou. Elektromotor i spalovací motor jsou zapojeny "vedle" sebe, tedy paralelně, a k pohonu automobilu lze využít buď jeden z nich, nebo oba najednou.

SÉRIOVÝ HYBRID

Sériový hybrid je opakem paralelního hybridu. Elektromotor a spalovací motor jsou zapojeny za sebou. Vůz je vždy poháněn pouze elektrickým motorem a spalovací motor slouží jen k dobíjení baterií. Někdy se tento typ hybridních aut označuje také jako E-REV nebo REEV (Range-Extended Electric Vehicle).

Uvažujete o pořízení elektromobilu či hybridního vozu? ESSOX vám může pomoci s jeho financováním. Podívejte se na https://www.essox.cz/uver-na-auto  a zjistěte více.

Společnost ESSOX s.r.o. využívá na svých webových stránkách a ve svých aplikacích cookies. Kliknutím na tlačítko „Souhlasím“, nebo kamkoliv mimo lištu, souhlasíte s využíváním všech cookies. Více informací o používaných cookies a jejich nastavení naleznete zde.