Poradna

Obecné

Obecné

Jak se chránit před zneužitím osobních dat?

Opatrnosti není nikdy dost. Proto jsme pro vás připravili několik základních bezpečnostních rad:

  • Osobní doklady noste odděleně od vaší peněženky a platební karty.
  • Osobní doklady nesvěřujte třetí osobě mimo svůj dohled (např. jako zástavu v půjčovně, hotelu…).
  • Neposkytujte nikomu, koho dobře neznáte, kopie osobních dokladů (např. za účelem sjednání práce).
  • Nikdy nenechávejte ve svém voze cenné věci, ani osobní doklady.
  • Svá osobní data nikomu zbytečně nesdělujte.
  • Buďte obezřetní, pokud od vás někdo žádá např. e-mailem vaše osobní údaje nebo údaje o vašem bankovním účtu. Zda se nejedná o podvodné e-maily s cílem vás poškodit si můžete ověřit u své banky nebo třeba na hoax.cz. NIKDY u takovýchto e-mailů neotvírejte přílohy – hrozí tak nahrání škodlivého programu do vašeho zařízení (např. tzv. malware) a nepoužívejte vložené odkazy – adresu do vyhledávače zadejte raději manuálně.

My v ESSOXu vaše osobní data také chráníme – proto po vás vyžadujeme ověření, používáme bezpečnostní kódy u zjišťování zůstatku na kartě a vždy požadujeme vaši jasnou autorizaci při komunikaci se Zákaznickým servisem.

Chci změnit své údaje. Co mám dělat?

Jakoukoli změnu údajů můžete nahlásit:

  • telefonicky na zákaznické lince +420 389 010 422,
  • e-mailem zakaznickyservis@essox.cz
  • faxem +420 389 010 699 nebo
  • písemně na adrese společnosti ESSOX s.r.o., F. A. Gerstnera 52, 370 01  České Budějovice.

Jaká jsou čísla účtů pro hrazení splátek?

Bankovní spojení pro úhradu splátek je pro:

  • Kreditní karty: 3070380217/0100
  • Financování spotřebního zboží nebo služeb, Financování automobilů, Bezpečnou půjčku: 5994130217/0100 nebo 35 - 3042380287/0100
  • ESSOX půjčku - hotovostní: 2220277/0100.

Variabilní symbol pro všechny platby je vždy číslo smlouvy bez případných počátečních písmen.

Proč došlo k zamítnutí žádosti o úvěr?

Důvody zamítnutí mohou být různé. Jelikož každou žádost posuzujeme individuálně, pro konkrétní informace nás prosím kontaktujte na naší bezplatné lince 800 555 130.

Při úhradě splátky jsem uvedl/a chybný variabilní symbol. Je možné platbu dohledat a řádně přiřadit k mé smlouvě? Jak dlouho trvá dohledání platby?

Pro dohledání platby zašlete na adresu naší společnosti nebo na e-mail zakaznickyservis@essox.cz doklad o úhradě dané částky. Jako doklad můžete použít např. výpis z bankovního účtu nebo ofocenou obrazovku vašeho internetového bankovnictví. Do e-mailu případně do dopisu uveďte správný variabilní symbol. Zda se nám podařilo platbu úspěšně dohledat, nebo ne, se dozvíte za 2-3 pracovní dny na naší zákaznické lince +420 389 010 422.

Jak si mohu ověřit, že nejsem vedený v registru dlužníků?

Pokud máte pochybnosti o svém splácení v minulosti, doporučujeme si před podáním žádosti o půjčku ověřit, jaké informace jsou o vás vedeny v Registru FO sdružení SOLUS. Můžete k tomu využít službu SMS výpis a aplikaci určenou pro mobilní telefony s operačním systémem Android "SOLUS – SMS výpis". Aktuální a spolehlivé informace získáte přímo na svůj mobilní telefon odkudkoliv během pár minut. Další informace k službě SMS výpis a aplikaci najdete zde.

Jaký je IBAN a SWIFT pro platby ze zahraničí?

Pro úhradu splátky ke smlouvě ze zahraničí na:

IBAN

Kreditní kartu

CZ94 0100 0000 0030 7038 0217

Financování spotřebního zboží nebo služeb, Financování automobilu, Bezpečnou půjčku

CZ37 0100 0000 0059 9413 0217 nebo

CZ53 0100 0000 3530 4238 0287

ESSOX Půjčku – hotovostní

CZ77 0100 0000 0000 0222 0277

SWIFT pro všechny zahraniční transakce: KOMBCZPPXXX

Variabilní symbol pro platbu je vždy číslo smlouvy bez případných počátečních písmen. V případě, že bankovnictví neumožňuje zadat variabilní symbol, uveďte jej do poznámky.

Co dělat při podezření, že jsem se stal/a obětí podvodu?

  • Pokud vám přijde upomínka z důvodu nesplácení úvěrové smlouvy, kterou jste si nesjednali, neprodleně kontaktujte poskytovatele úvěru. Tuto skutečnost doporučujeme nahlásit také na policii.
  • V případě nesrovnalosti zůstatku některé z našich kreditních karet nás neprodleně kontaktujte (tel.: +420 389 010 422).

Na úvěr zodpovědně

  • Nikdy neuvádějte do žádostí o úvěr nepravdivé nebo neúplné informace, mohli byste se tak dopustit trestného činu (navíc uvedení nepravdivých údajů může vést k zamítnutí, a to i při dalších žádostech o úvěr v budoucnu). I zdánlivě „nepříznivé“ údaje nemusí znamenat zamítnutí žádosti o úvěr.
  • Po zaplacení splátek úvěru vám musí zbýt finance na běžný chod domácnosti.
  • Neřešte zadlužení novým úvěrem.
  • Své závazky splácejte řádně a včas (vytváříte si tím také pozitivní úvěrovou historii, která vám může zajistit lepší podmínky pro úvěr v budoucnu). Zvažte pojištění pro případ neschopnosti splácet.
  • Nedovolte, aby vaše půjčka v řádech desítek tisíc byla zajištěna majetkem s mnohonásobně vyšší hodnotou (např. nemovitostí).
  • Ignorujte nabídky úvěrů a půjček vylepených na sloupech, plotech a podobných místech nebo „anonymní“ inzeráty v tiskovinách i internetu. Ve většině případů se jedná o neseriózní a velmi nevýhodné nabídky nebo způsob, jak vylákat osobní údaje k jejich následnému zneužití.
  • Pokud někdo nabízí úvěr i přes negativní záznamy v registrech dlužníků, může to být známkou neseriózního jednání nebo velmi drahého úvěru.
  • Pokud je vám úvěr u solidní společnosti zamítnut, znamená to, že dalším zadlužením byste se jen dostali do složitější situace. Neřešte zadlužení jiným úvěrem u neseriózní společnosti. Obraťte se raději zdarma na odborníky, například:
    http://www.financnitisen.cz/ a http://www.obcanskeporadny.cz/
  • V případě vaší platební neschopnosti řešte nastálou situaci a komunikujte s věřitelem ohledně možných řešení! Ohledně závazků vůči naší společnosti se můžete obracet na naše odborníky na telefonu +420 389 010 417 nebo na e-mailu spravapohledavek@essox.cz.