Poradna

Aplikace

Peněženka Google

Co je Peněženka Google

Peněženka Google je mobilní aplikace umožňující platby mobilem s operačním systémem Android. Platíte nebo vybíráte své peníze z bankomatu rychleji a bezpečněji a navíc máte přehled o transakcích vždy po ruce v mobilu.

Jak zjistím, zda můžu platit mobilem?

Pro fungování Peněženky Google potřebujete:

  • aktivní kreditní kartu
  • chytrý telefon vybavený:
    • operačním systémem Android 5.0 a vyšším
    • funkcí NFC (Near Field Communication)
    • zámkem obrazovky
  • účet na Googlu

Jak si přidám kartu do Peněženky Google?

Zkontrolujte, zda máte v mobilu nastavený zámek obrazovky a zapnutou funkci NFC (Near Field Communication).

Stáhněte si do mobilu aplikaci Peněženka Google z obchodu Google Play a postupujte podle pokynů:  

Co je digitální karta?

  • Digitální karta je označení pro kartu nahranou do Peněženky Google.
  • Pokud si do Peněženky Google nahrajete svou kreditní kartu od ESSOXu, stane se obrazem vaší plastové karty.
  • Digitální kartu můžete kdykoli z aplikace Peněženka Google smazat přes možnost „Odebrání platební metody“, například pokud budete svůj telefon měnit za jiný. Případně lze v aplikaci zakázat bezkontaktní platby. Samotným odinstalováním aplikace Peněženka Google z mobilu nedojde k odebrání digitální karty.

Jak provedu platbu mobilem?

  • S Peněženkou Google můžete platit všude, kde jsou k dispozici bezkontaktní platby. Tyto obchody jsou označeny některým ze symbolů:

 

 

  • Při platbě do 500 Kč stačí obrazovku mobilu rozsvítit a mobil přiložit k terminálu stejně jako byste platili plastovou kartou.
  • Při platbě nad 500 Kč mobil i odemkněte.
  • Po úspěšném provedení platby se na obrazovce mobilu objeví potvrzení a transakce se zobrazí v přehledu plateb.
  • V případě problémů s načtením digitální karty na terminál vás aplikace navede ke správnému postupu.

Jak s telefonem vyberu hotovost z bankomatu?

  • S Peněženkou Google vyberete hotovost z bankomatů vybavených bezkontaktní technologií. Tyto bankomaty jsou označeny symbolem:

 

 

  • Počkejte až se objeví potvrzovací symbol.
  • V bankomatu zadáte PIN plastové karty.
  • Po úspěšném provedení výběru se na obrazovce mobilu objeví potvrzení a operace se zobrazí v přehledu transakcí.

Jak zaplatím mobilem na internetu?

  • S Peněženkou Google můžete zaplatit také na e-shopech nebo přímo v aplikaci, není potřeba zadávat žádné platební údaje. 

Co mám dělat, pokud se mi nepodařilo kartu přidat do Peněženky Google?

  • Zkontrolujte platnost vaší kreditní karty, protože kartu nelze digitalizovat v posledním měsíci její platnosti.
  • Až od nás dostanete kartu s novou platností, přidejte ji do Peněženky Google ve vašem mobilu podle postupu na videu.

Co mám dělat v případě ztráty nebo odcizení mobilu?

V případě ztráty či odcizení mobilního zařízení kontaktujte neprodleně linku zákaznického servisu +420 389 010 422 za účelem blokace vaší digitální karty. Plastovou kreditní kartu však můžete používat i nadále k nákupům i výběrům z bankomatu.

Je aplikace Peněženka Google bezpečná?

  • Ano, protože číslo vaší plastové karty není v mobilu uložené, Peněženka Google používá šifrované číslo karty.

Zapezpečení internetových plateb

Co je ePIN, k čemu slouží?

ePIN je:

  • bezpečnostní prvek pro potvrzování plateb kartou na internetu (přesněji 3D Secure plateb)
  • 4místný statický kód
  • druhý faktor vašeho ověření při platbách na internetu
  • proto doporučujeme si ho zapamatovat.

Jak ePIN používat?

  • Platby na internetu (3D Secure transakce) potvrdíte jako dosud opsáním jednorázového SMS kódu a nově ještě zadáním ePINu. 

Kde ePIN získám?

  • ePIN vám pošleme v SMS následující pracovní den po té, co si aktivujete službu platby kartou na internetu, a to na mobilní číslo registrované k vaší kartě.

Jestli ePIN nemáte, pro jeho převydání volejte na linku zákaznického servisu +420 389 010 422.

Co dělat, když se mi zablokuje ověření internetových plateb ePINem/SMS kódem?

Pro ověřování 3D Secure plateb použijte mobilní aplikaci ES-KLÍČ, dostupnou na Google PlayApp Store.

Jestli ePIN nemáte, pro převydání volejte na linku našeho zákaznického servisu +420 389 010 422.

Kdy se způsob ověření ePINem/jednorázovým SMS kódem zablokuje?

  • Zadání ePINu a SMS kódu při ověření 3D Secure platby můžete opakovat maximálně 3x.
  • V případě, že při ověření platby zadáte chybně jednorázový SMS kód, můžete požádat o jeho opakované odeslání stisknutím tlačítka „ZNOVU ZASLAT SMS“.
  • Standardní doba doručení SMS je do 15 sekund, v závislosti na dostupnosti a propustnosti mobilní sítě operátora.
  • Po 3 neúspěšných pokusech zadání ePINu nebo jednorázového SMS kódu bude vaše telefonní číslo dočasně zablokováno pro ověření platby do následujícího dne.

Co je ES-KLÍČ? Co je UPIN?

  • ES–KLÍČ je mobilní aplikace pro potvrzování 3D Secure plateb na internetu kreditní kartou ESSOX. Potvrzování transakcí probíhá formou otisku prstu a/ nebo zadáním kódu UPIN, který si sami v ES-KLÍČi vytvoříte.
  • ES-KLÍČ je dostupný zdarma na:

 

Kreditní karta může být zaregistrována pouze v jedné aplikaci ES-KLÍČ. To znamená, že pokud máte aplikaci staženou na více mobilních telefonech, kartu přidáte pouze do jedné z nich. Zkusíte-li registrovat kartu do jiného mobilu, karta se na původním telefonu automaticky vymaže.

Jak ES-KLÍČ aktivovat?

Po stažení aplikace ES-KLÍČ do mobilu ji aktivujete tím, že do ní nahrajete údaje k vaší kreditní kartě, kterou budete chtít platit na internetu.

Při přidávání karty vás ES-KLÍČ vyzve k zadání:

  • čísla kreditní karty,
  • telefonního čísla, které máte u nás registrované. V případě, že zadáte jiné telefonní číslo, aplikace ES-KLÍČ vaši kartu nepřijme,
  • jednorázového SMS kódu, který vám bude doručený na telefonní číslo registrované ke kartě,
  • UPINu - čtyřmístného číselného bezpečnostního kódu, který si v ES-KLÍČi sami vytvoříte,
  • výběru způsobu ověřování 3D Secure transakcí - otisk prstu a/nebo zadání UPINu.

ES-KLÍČ vám nabídne možnost biometrického ověření 3D Secure plateb otiskem prstu v telefonu pouze v případě, že váš mobilní telefon tuto funkčnost podporuje a současně už máte otisk prstu v telefonu uložený. V opačném případě možnost volby biometrického ověření nebude nabídnutá.

Po úspěšném přidání karty do ES-KLÍČe se vám při 3D Secure nákupu automaticky v mobilu nabídne možnost ověření platby aplikací ES-KLÍČ.

Co je UPIN?

  • Čtyřmístný uživatelský kód, který si sami vytvoříte v ES-KLÍČi.
  • Je určený výhradně pro potvrzování vašich 3D Secure plateb na internetu.
  • Z bezpečnostních důvodů doporučujeme nastavit hodnotu UPIN na jinou hodnotu, než je váš PIN ke kreditní kartě.

 

Jak ES-KLÍČ používat v on-line i off-line režimu telefonu?

Jak ES-KLÍČ používat v on-line režimu telefonu?

Pokud jste si aktivovali mobilní aplikaci ES-KLÍČ pro ověření 3D Secure transakcí na internetu a používáte mobilní data, při samotné platbě vás aplikace vyzve k jejímu potvrzení.

  • Platbu pak v ES-KLÍČi potvrdíte způsobem, který jste si vybrali při aktivaci aplikace, tj. otiskem prstu a/nebo UPINem (uživatelský PIN pro ES-KLÍČ).
  • V případě, že výzva pro ověření platby do ES-KLÍČe nedorazila, můžete požádat o opakované zaslání stisknutím tlačítka „ZNOVU ZASLAT NOTIFIKACI“.

Případně lze aplikaci přepnout do off-line režimu. Pokud k ověření transakce nemůžete použít mobilní aplikaci, zvolte záložní způsob a na platební stránce klikněte na odkaz „Ověřit prostřednictvím SMS“.

Jak ES-KLÍČ používat v off-line režimu telefonu?

  • Naskenujte ES-KLÍČem QR kód nebo přepište Záložní kód zobrazený na platební stránce, potvrďte vámi zvoleným způsobem ověření (otisk prstu a/nebo UPIN) a výsledný číselný kód zobrazený v aplikaci přepište na platební stránku do pole „Zde zadejte offline kód“.

Pokud k ověření transakce nemůžete použít mobilní aplikaci, zvolte záložní způsob a na platební stránce klikněte na odkaz „Ověřit prostřednictvím SMS“.

Zablokoval se mi ES-KLÍČ. Co mám udělat?

Pokud ES-KLÍČ zablokujete:

  • V on-line režimu: karta je z aplikace automaticky vymazaná a je nutná nová registrace karty. Novou registraci karty je možné provést ihned.
  • V off-line režimu: aplikace bude zablokovaná do druhého dne, kdy dojde k automatickému odblokování. Jakmile se vrátíte do on-line režimu, dojde současně k výmazu karty z aplikace. Kartu lze do ES-KLÍČe opět přidat.

Alternativně můžete transakci potvrdit zadáním ePINu a jednorázového SMS kódu.

×

Společnost ESSOX s.r.o. využívá na svých webových stránkách a ve svých aplikacích cookies.

Cookies jsou soubory, které se ukládají ve vašem zařízení při načtení webové stránky, díky nim můžeme snadněji identifikovat způsob, jakým pracujete s webovými stránkami, vstřícněji s vámi komunikovat, umožnit vám uzavřít půjčku, odhalit podvodné chování nebo cílit marketingové aktivity. Typy cookies a dobu jejich zpracování naleznete popsané níže, můžete si zde zvolit svou preferovanou variantu. Souhlas můžete kdykoliv změnit nebo zrušit.

Zobrazit nastavení