Poradna

Aplikace

Google Pay

Co je Google Pay

Google Pay je mobilní aplikace umožňující platby mobilem s operačním systémem Android. Platíte nebo vybíráte své peníze z bankomatu rychleji a bezpečněji a navíc máte přehled o transakcích vždy po ruce v mobilu.

Jak zjistím, zda můžu platit mobilem?

Pro fungování Google Pay potřebujete:

  • aktivní kreditní kartu
  • chytrý telefon vybavený:
    • operačním systémem Android 5.0 a vyšším
    • funkcí NFC (Near Field Communication)
    • zámkem obrazovky
  • účet na Googlu

Jak si přidám kartu do Google Pay?

Zkontrolujte, zda máte v mobilu nastavený zámek obrazovky a zapnutou funkci NFC (Near Field Communication).

Stáhněte si do mobilu aplikaci Google Pay z obchodu Google Play a postupujte podle pokynů:  

  • Kreditní kartu vložíte do Google Pay jejím vyfocením nebo ručním vyplněním údajů. 
  • Nejprve si přečtěte „Podmínky pro používání aplikace Google Pay kreditními kartami vydávanými společností ESSOX“ a stiskněte „Přijmout a pokračovat“.
  • Poté zadejte jednorázový SMS kód doručený na telefonní číslo, které máte u nás registrované.
  • Po zadání správného SMS kódu je váš telefon připraven k placení či vybírání hotovosti z bankomatu s Google Pay.
  • Jak platit s Google Pay se můžete podívat ještě tady

Co je digitální karta?

  • Digitální karta je označení pro kartu nahranou do Google Pay.
  • Pokud si do Google Pay nahrajete svou kreditní kartu od ESSOXu, stane se obrazem vaší plastové karty.
  • Digitální kartu můžete kdykoli z aplikace Google Pay smazat přes možnost „Odebrání platební metody“, například pokud budete svůj telefon měnit za jiný. Případně lze v aplikaci zakázat bezkontaktní platby. Samotným odinstalováním aplikace Google Pay z mobilu nedojde k odebrání digitální karty.

Jak provedu platbu mobilem?

  • S Google Pay můžete platit všude, kde jsou k dispozici bezkontaktní platby. Tyto obchody jsou označeny některým ze symbolů:

 

 

  • Při platbě do 500 Kč stačí obrazovku mobilu rozsvítit a mobil přiložit k terminálu stejně jako byste platili plastovou kartou.
  • Při platbě nad 500 Kč mobil i odemkněte.
  • Po úspěšném provedení platby se na obrazovce mobilu objeví potvrzení a transakce se zobrazí v přehledu plateb.
  • V případě problémů s načtením digitální karty na terminál vás aplikace navede ke správnému postupu.

Jak s telefonem vyberu hotovost z bankomatu?

  • S Google Pay vyberete hotovost z bankomatů vybavených bezkontaktní technologií. Tyto bankomaty jsou označeny symbolem:

 

 

  • Počkejte až se objeví potvrzovací symbol.
  • V bankomatu zadáte PIN plastové karty.
  • Po úspěšném provedení výběru se na obrazovce mobilu objeví potvrzení a operace se zobrazí v přehledu transakcí.

Jak zaplatím mobilem na internetu?

  • S Google Pay můžete zaplatit také na e-shopech nebo přímo v aplikaci, není potřeba zadávat žádné platební údaje. 

Co mám dělat, pokud se mi nepodařilo kartu přidat do Google Pay?

  • Zkontrolujte platnost vaší kreditní karty, protože kartu nelze digitalizovat v posledním měsíci její platnosti.
  • Až od nás dostanete kartu s novou platností, přidejte ji do Google Pay ve vašem mobilu podle postupu na videu.

Co mám dělat v případě ztráty nebo odcizení mobilu?

  • Hned jak zjistíte, že jste svůj mobil ztratili nebo vám byl odcizen, placení digitální kartou zablokujte na naší Zákaznické lince +420 389 010 422. Plastovou kreditní kartu však můžete používat i nadále k nákupům i výběrům z bankomatu.
  • Doporučujeme využít funkci „Najdi moje zařízení“ od Googlu a zvolit možnost „ZABEZPEČIT ZAŘÍZENÍ“. Vaše aktuální zabezpečení displeje telefonu bude nahrazené uzamknutím na heslo a vaše soukromé údaje zůstanou v bezpečí.

Je aplikace Google Pay bezpečná?

  • Ano, protože číslo vaší plastové karty není v mobilu uložené, Google Pay používá šifrované číslo karty.

Zapezpečení internetových plateb

Co je ES-KLÍČ?

ES–KLÍČ je mobilní aplikace pro potvrzování internetových "3D Secure plateb" kreditní kartou ESSOX. Potvrzování transakcí probíhá formou otisku prstu a/ nebo zadáním vámi zvoleného kódu UPIN.

Jak ES-KLÍČ funguje?

Aplikace ES-KLÍČ vám nabídne možnost biometrického ověření "3D Secure plateb" otiskem prstu v telefonu. Biometrické ověření je možné pouze v případě, že váš mobilní telefon tuto službu podporuje a současně už máte otisk prstu v telefonu uložený. V opačném případě možnost volby biometrického ověření nebude nabídnuta.

Zaplatím ES-KLÍČem, i když je můj telefon off-line?

Nakupujete online na svém počítači, ale na telefonu vám došla data nebo ho jednoduše nemáte v online režimu? I tak můžete nákup potvrdit v aplikaci ES-KLÍČ. Vaši "3D Secure platbu" ověříte pomocí QR kódu, který naskenujete z platební stránky do ES‑KLÍČe. Následně jeho zpracování v aplikaci potvrdíte vámi zvoleným způsobem ověření. ES-KLÍČ vám vygeneruje jednorázový kód, který zadáte do formuláře platební stránky a transakci tak finálně potvrdíte. Další možností, pokud nevyužijete ověření QR kódem, je opsat do ES-KLÍČe tzv. záložní kód z prohlížeče a jeho zpracování v ES-KLÍČi potvrdit vámi zvoleným způsobem ověření. Dále postupujete jako v předcházejícím případě.

Jak si nainstaluji aplikaci do mobilu?

ES-KLÍČ je dostupný zdarma na:

  
      

Kreditní karta může být zaregistrována pouze v jedné aplikaci ES-KLÍČ, to znamená, že pokud máte aplikaci staženou na více mobilních telefonech, kartu přidáte pouze do jedné z nich. Zkusíte-li registrovat kartu do jiného mobilu, karta se na původním telefonu automaticky vymaže.

Jak ES-KLÍČ aktivovat?

Po stažení aplikace ES-KLÍČ do mobilu ji aktivujete tím, že do ní nahrajete údaje k vaší kreditní kartě, kterou budete chtít platit na internetu. Při přidávání karty vás aplikace ES-KLÍČ vyzve k zadání těchto údajů:

  • Číslo kreditní karty.
  • Telefonní číslo, které máte u nás registrováno. V případě, že zadáte jiné telefonní číslo, aplikace ES-KLÍČ vaši kartu nepřijme.
  • Jednorázový SMS kód, který vám bude doručen na telefonní číslo, které máte u nás registrováno.
  • UPIN - čtyřmístný číselný bezpečnostní kód, který si v ES-KLÍČi sami vytvoříte.
  • Výběr způsobu ověřování 3D Secure transakcí - otisk prstu a/nebo zadání UPINu.

Co je U-PIN?

UPIN = 4 místný bezpečnostní kód, který si vytvoříte sami v aplikaci ES-KLÍČ. Je to jedna z možností, jak můžete potvrdit 3D Secure platbu kartou na internetu.

Co když v ES-KLÍČi zadám nesprávné ověřovací údaje?

V takovém případě dojde k vymazání platební karty z aplikace ES-KLÍČ a "3D Secure transakce" tak v aplikaci nelze ověřit.

Kreditní kartu můžete do ES-KLÍČe znovu přidat, pokud telefonní číslo, které u nás máte registrováno, není dočasně blokováno (např. po opakovaně chybném zadání jednorázového SMS kódu a/nebo ePINu). Pak transakci lze ověřit prostřednictvím ES-KLÍČe. V případě, že je telefonní číslo blokováno, počkejte, prosím, s přidáním karty do následujícího dne, kdy bude automaticky odblokováno.

Co je ePIN a jak ho obdržím?

ePIN = osobní kód slouží k potvrzování internetových 3D Secure plateb, v případě, že nechcete použít potvrzení pomocí ES-KLÍČe. Transakci pak potvrzujete zadáním ePINu v kombinaci s jednorázovým SMS kódem, který obdržíte při provádění transakce. ePIN vám zašleme automaticky poté, co si aktivujete internetové platby.